Marce iRobot, producentowi najpopularniejszych robotów sprzątających na świecie, już od 30 lat przyświeca cel tworzenia produktów, które niosą ludziom realną pomoc m.in. w domowych obowiązkach. Pomaganie w genach ma również autoryzowany importer i dystrybutor marki w Polsce – firma DLF z Gdyni. W ubiegłym roku zapoczątkowała ona akcję „iRobot x …”. W jej ramach polscy artyści tworzą wyjątkowe wersje robotów sprzątających amerykańskiego pioniera domowej robotyki, które przekazywane są na aukcję charytatywną. W pierwszej edycji akcji iRobot Roomba i7+ autorstwa Mateusza Sudy został zlicytowany za kwotę przekraczającą siedem tysięcy złotych.
W tym roku organizator zaprosił do współpracy cenioną ilustratorkę modową – Annę Halarewicz. Artystka przygotowała trzy projekty, na które w mediach społecznościowych głosowali polscy fani marki iRobot. Jak sama tłumaczy:
„Przedstawiłam trzy projekty dając też szansę odbiorcom, aby sami zdecydowali, który projekt najbardziej przypadł im do gustu. Przyznam, że wizja, która zwyciężyła była dla mnie sporym wyzwaniem. Wszystko to przez linearyzm grafiki, który implikował konieczność skupienia się na szczegółach.”
Sprzęt można licytować już w serwisie internetowym Allegro. Dochód z akcji zostanie w pełni przekazany na cele charytatywne Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a zwycięzcę i nowego posiadacza wyjątkowego modelu iRobot Roomba s9+, poznamy w na początku 2021 roku.
Link do aukcji
—
Informacja prasowa
brawa! bardzo szanuję akcję. sam mam s9 i jak dla mnie sprzęt jest na prawdę porządny.
Nie wiem czy to jeszcze urządzenie agd czy już dzieło sztuki 🙂 Prace pani Halarewicz znam i podziwiam od dawna. A cel szczytny, bez dwóch zdań.